dinsdag 28 juli 2015

DIY zomerse ananas slinger















Hoi! Welkom op mijn blog.  Vandaag heb ik een leuke zomerse ananasslinger gemaakt.

Wat heb je nodig?
  • Lijm.
  • Schaar.
  • Verschillende kleuren A5 papier.
  • Kleurpotloden (ik gebruik stabilo aquacolor) of verf.
  • Touw.
  • Potlood.
Stap 1.
Neem een oefenblaadje en teken daar een ananas op en knip hem uit. Kijk of je deze ananas wil gebruiken. Wil je hem niet gebruiken teken dan een andere ananas of print er 1 uit.

Stap 2.
Neem een papiertje en vouw deze zo dubbel dat je een kaartje krijgt. Neem nu je mal en trek hem over op je blaadje. (let op dat de onderkant van de ananas tegen de dichte kant zit!) om papier te besparen kwam ik erachter dat je 2 ananassen op 1 helft kan krijgen. Doe dit ook op je andere blaadjes. Om ong. een 1 meter te krijgen gebruik je 4 gekleurde papiertjes. Je hebt dan dus 8 ananassen.

Stap 3.

Knip nu je ananassen uit en versier ze. ik heb de bladeren van mijn ananassen groen gekleurd. dit deed ik zo:  ik kleurde mijn ananas een beetje in.....
Daarna ging ik er met een beetje water overheen. Nu kon ik er mee waterverven. Ook gaf ik de ananassen een echt ananassen patroontje (ruitjes). Dit zag er uiteindelijk zo uit.
Dit deed ik met alle ananassen.




Stap 4.
Pak je ananassen en leg ze zo open dat de binnenkant open ligt. Pak genoeg touw en lijm de achterkant van de ananas vol met lijm. Leg je touw op de plek waar je hem wil hebben en leg de voorkant over het touw en dus ook de lijm neer. Nu zit je ananas aan elkaar vast en zit hij aan het touwtje. uiteindelijk ziet het zo uit. 


xxx
dit leuke idee kwam van de youtube pagina knutseltv

6 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke slinger, nu maar hopen dat het snel zomer wordt!!!
    Leuk om zo met papier bezig te zijn.

    De letters die je op mijn blog zag waren voorgedrukt op tape, de tape van mijn laatste post kwam van de H*ma en de tape op de cadeautjes kwam van Sostrene Grene in Groningen.

    Veel plezier met bloggen!

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad ik hoop ook dat het snel echt zomer word! welke lettertang heeft u gebruikt? want ik heb er ook 1 van Hema maar die heeft niet zulke letters?! in ieder geval bedankt voor uw reactie!
      fijne zomervakantie!!

      Verwijderen
  2. Superleuk gemaakt! Leuk in deze vakantietijd!

    BeantwoordenVerwijderen