vrijdag 31 juli 2015

DIY armbandje/enkelbandje knopen (1)


























Hoi! Vandaag heb ik een leuk armbandje/enkelbandje gemaakt.

Wat heb je nodig?

  • Een zuignap of plakband. (mijn zuignap zat bij een armbanden pakket van style me up).
  • 1 of meerdere kleuren katoen (ik gebruik 3 kleuren.)
  • Een schaar.


Stap 1.
Neem van elke kleur katoen 3 lange draden van ongeveer 1 meter 20.

Stap 2.
Maak een knoopje van al die draden, maar laat wel nog een stuk boven de knoop zitten. dit heb je op het eind nog nodig. De knoop kan je nu nog om je zuignap steken. Heb je geen zuignap plak dan het draad boven de knoop vast met wat plakband op je tafel/bureau.

Stap 3.
Begin nu met knopen. Je neemt van een kleur draad die je als eerste wil 1 draadje. Dat draadje leg je over alle anderen draden heen je krijgt nu een soort van lus. En dan haal je hem onder alle draden heen en pak je de draad in de lus op. Dit ziet er zo uit. Als je 6 tot 8 keer dit gedaan hebt met
het draadje waarmee je bezig was pak je het draadje van de andere kleur en herhaal je dit dit doe je totdat de armband groot genoeg is. wel even passen tussendoor dus:).

Tussenstap.
 Je gaat op een gegeven moment natuurlijk vaker dezelfde kleur gebruiken. maar hoe kan je nou zien welke kleur je moet gebruiken? Antwoord: Als je naar het einde van je draden gaat kijken zie je dat sommige touwtjes zijn korter. die moet je niet hebben. Pak dus het langste touwtje dat je ziet van jouw kleur.

Stap 4.
Als je armband lang genoeg is (dit betekent niet dat je hem helemaal past zonder touw ertussen maar dat je hem past met ongeveer 5 centimeter ertussen.) maak je aan de onderkant ook een knoopje.

Stap 5.
Deze stap kun je ook overslaan maar dit vind ik persoonlijk de armband iets mooier maken.
In deze stap maak ik namelijk een schuifknoopje. (Wil je deze stap niet doen? Ga dan naar Stap 6). Dit is heel simpel, je neemt een stukje katoen in de kleur die jij leuk vind staan. Ik koos voor een kleur die ook in m'n armband zat. Je begint door de uiteindes van je armband over elkaar heen te leggen. Nu maak je met het gekozen kleurtje katoen een knoopje in ongeveer het midden van de over elkaar heen gelegde uiteindes. En wat je nu gaat doen is wat je net ook de hele tijd gedaan hebt namelijk knopen. Je maakt er nu wel iets meer als 8 zodat je de schuifknoop wel goed kan zien. Wat ik ook op een gegeven moment heb gedaan is verwisselt van touwtje van het gekozen kleurtje katoen.

Stap 6.
Nu is je armband helemaal klaar maar moet je toch nog 1 stap doen namelijk je armband/enkelbandje omdoen;)
















Succes met het maken!!

xxx


2 opmerkingen: