zaterdag 8 oktober 2016

diy herfstkaartje.











wat heb je nodig?
- stempel vos, boomstam, paddestoel.
- waterverf.
- stempelinkt.
- brushpen (of waterverf op een penseel.)
- kaartje.
- potlood.
- liniaal of geodriehoek.
-  a4tje






hey!!
vandaag laat ik jullie zien hoe ik dit kaartje gemaakt heb.

stap 1.
knip het a4tje op het formaat van je kaartje en schets je test op de plek waar je die wilt hebben.

stap 2.
stempel je stempels ook op het a4tje op de plek waar je die wilt hebben. ik heb ze een beetje links van het midden gedaan maar je kan ze ook precies in het midden doen net wat jij leuk vind. en nu kan je alles proberen natuurlijk zonder dat het zonde is van je kaartje want je probeert het eerst op a4 papier.

stap 3.
je kan er nu voor kiezen om je stempels ook al in te gaan kleuren op je schets zodat je weet welke kleuren je gaat gebruiken. ik doe dit met waterverf en als jij dit ook doet laat je stempel inkt dan eerst goed drogen en kleur ze in met een dun penseeltje...

stap 4.
nu ga je beginnen op het kaartje. zet je letters eerst op het papier met een potlood, zodat ze er goed en naar jouw zin op komen te staan.

stap 5.
stempel je stempels op de plek waar je ze wil hebben  en laat de inkt goed drogen.

stap 6.
terwijl de inkt aan het drogen is kan je je letters overtrekken dit hoeft niet persé met een brushpen of penseel want misschien heb jij wel blokletters gebruikt. en dan kan je gebruik maken van een fineliner of stift net wat jij fijn vind.

stap 7.
nu kan je de stempels inkleuren. ik heb dit dus gedaan met waterverf gewoon kinderwaterverf van bruynzeel en nog een ander doosje kinderwaterverf. ook heb ik onder de boomstronk nog wat blaadjes gemaakt door gewoon streepjes in verschillende kleuren te zetten.

stap 8.
laat het goed drogen en gum al je potloodlijntjes uit en dan is je kaartje klaar!!

suc6 met het maken!!
p.s. de stempels die ik gebruikt heb heb ik zelf gemaakt! en die zou je dus ook kunnen winnen als je meedoet aan de giveaway!!
xx
.













1 opmerking: