maandag 4 september 2017

Favoriete handlettering spullen van de maand augustus.


Vandaag laat ik jullie mijn favoriete handlettering spullen van de maand augustus zien!





Ik verdeel het een beetje in categorieën:

  1. Papier;
  2. Ontwerpen;
  3. Pennen;
  4. Overig.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Als dat zo is laat dat dan weten in de reacties, of als je tips hebt over hoe ik het de volgende keer misschien beter kan doen, laat dat dan ook weten!!

Oké, laten we beginnen met de eerste categorie; papier.
Ik gebruik eigenlijk altijd hetzelfde papier, de blanco A5 kaartjes van de HEMA. Het zijn 50 kaartjes voor 2 euro, dus dat is ook best goedkoop!



Nou, dit was eigenlijk alweer alles van de categorie papier.
Laten we maar snel doorgaan naar de categorie ontwerpen, daar zit al iets meer bij... haha

Ik gebruik altijd hetzelfde potlood; die vind ik gewoon het fijnst!!
Dat is het STABILO EASYergo vulpotlood, het potlood is 8,99 euro en te bestellen op bol.com (klik op bol.com om op het artikel te komen) ben je linkshandig klik dan hier.



Dan nu misschien een beetje een gekke, maar ik heb ook een lievelings GUM!?
Ik heb geen idee waar hij van is, volgens mij is hij nog van mijn moeder geweest. Het is een roze gum in de vorm van een kubus, wat ervoor zorgt dat ik hem heel fijn vast vind houden! En hij vlekt niet en gumt alles super goed uit!!! Als iemand weet waar je hem kan kopen, laat dat dan weten in de reacties!

En ook gebruik ik altijd een geodriekhoek, ook daarvan heb ik een favoriet... Ik gebruik het liefst een harde geodriehoek, dus niet zo'n buigzame. Die kunnen verbuigen en dan heb je niet meer een rechte geo. De geo die ik gebruik is van SOHO, daar heb ik nu alleen geen foto van, omdat ik hem weer is kwijt ben. (ja ik ben hem wel vaker kwijt, dat is ook de reden dat ik 2 geodriehoeken heb, alleen is de 1 fijner dan de ander) Waarom vindt ik die zo fijn? Hij heeft helemaal doorgetrokken lijnen, wat het makkelijker maakt om echt goed te zien of hij recht ligt, vind ik dan. Ik heb even gekeken en de geodriehoek van de HEMA heeft ook doorgetrokken lijnen! Volgens mij is dat ook een harde en hij ziet er ook leuk uit doordat de gradenboog mintgroen is! En hij is ook wel iets goedkoper als de geo van SOHO, hij is 50 cent! Klik hier om de geo te bestellen.


Dan gaan we nu naar het onderdeel pennen. Het leukste onderdeel vind ik zelf!
Mijn meest favoriete pen is de pentel touch brushpen.
Deze pen gebruik ik ook het meeste voor kaartjes. Hij heeft een dun puntje, wat ook kan bewegen, zodat je ook goed de 'regel' dun omhoog dik naar beneden kan aanhouden. Ik vind hem persoonlijk heel fijn werken, en het is echt mijn favoriete pen! De pen is 2.45 euro en te bestellen bij penstore.nl het is een brievenbuspakketje, daarom zijn de verzendkosten 2.50. Voor zover ik weet is de pen niet te koop bij pipoos, ik heb hem gekocht bij een plaatselijke hobbywinkel. Een hele leuke winkel waar allemaal leuke verf en teken dingetjes te koop zijn!


Mijn favoriete fineliner is de micron 005, het is een fineliner van 0,20 mm. de fineliner is watervast wat ook heel handig is! Deze fineliner heb ik de afgelopen maand naast mijn PENTEL TOUCH het meeste gebruikt. Ook deze pen  heb ik  bij een plaatselijk winkeltje gekocht, en bij PIPOOS is hij ook te koop.. Deze pen is 2.50.


Ik moest deze maand ook mijn boeken weer gaan kaften, en hiervoor gebruikte ik onderandere PIP kaftpapier, omdat ik het niet mooi vind om er dan ook een PIP etiket op te plakken, heb ik ervoor gekozen om op mijn boeken die ik heb gekaft met PIP papier met een witte gelpen te schrijven welk vak het was. Hiervoor gebruikte ik de SAKURA GELLYROLL 08 pen. het is een hele fijne pen en ik vind het resultaat ook erg leuk. Uit mijn hoofd was deze pen 2 euro, ik weet dat je bij pipoos een witte gelpen kan kopen, maar dat is dan niet dezelfde als deze pen. Maar ik geloof dat ook de gelpen die je bij PIPOOS kan kopen een goeie is!




En dan alweer de laatste categorie namelijk overig.
Ik heb deze maand ook wat kaartjes gemaakt met wat blending, en daarvoor gebruikte ik het volgende:

Waterbrush van Pentel, deze waterbrush is niet te koop bij de pipoos, daar verkopen ze een Koi waterbrush als ik het goed heb. De waterbrush van Pentel is 3-5 euro, afhankelijk van waar je hem koopt.



En ook gebruikte ik een waterverf pallet van simply arts. Hij is 6.95 euro en onder andere te kopen bij @doeading 




En dan het laatste product van deze lijst zijn stabilo aquacolor potloden. Ze zijn te koop bij onder andere bol.com en de prijzen variëren van 6-20 euro.




Dat was het dan voor deze keer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Laat jouw favoriete handlettering producten weten in de reacties, dat vind ik leuk om te lezen!! Wat willen jullie nog zien op mijn blog? Laat het weten!!!
xxx Sarah












2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke blog!! Gum was volgens mij van de #Hema heel lang geleden.
    Zijn die pentel touch pennen er alleen in het zwart?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi! bedankt! De pentel touch pen is er in de kleuren rood, oranje, geel, groen, licht en donker blauw, roze, paars, grijs, zwart,en een beetje okergeel misschien zijn er nog meer kleuren maar dat weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen